شرکت پردیس رایان جنوب (نمایندگی دزفول)

نمایندگی اینترنت پرسرعت مخابرات ADSL در شهرستان دزفول

.1 اگر با کاهش سرعت یا قطعی ارتباط روبرو شدید اولین قدم خاموش کردن مودم است. اول مودم را خاموش کرده و چند دقیقه ای منتظر بمانید و سپس مودم را روشن کنید. کاربرد اصلی این روش بیشتر زمانی است که چراغ ADSL یا Status مودم روشن است اما اطلاعاتی رد و بدل نمی شود.

. 2 تمام برنامه ها (آنتی ویروس و فایروال را هم) ببندید

3 . برای اطمینان از اینکه برنامه ای (مانند جاسوس افزارها) بدون اطلاع شما در حال استفاده از اینترنت نیستند مراحل زیر را انجام دهید:

ü      بر روی Start کلیک کنید.

ü        بر روی Run کلیک کنید.

ü      تایپ کنید CMD
 
برای اجرا شدن خط فرمان (cmd) ترکیب کلیدی Ctrl+Shift+Enter را بزنید. در ویستا و سون، استارت را باز کرده و تایپ کنید cmd و ترکیب کلیدی ذکر شده را بزنید.
 
فرمان netstat –b –f 5 را تایپ کنید.
حالا در نتایج نمایش داده شده نام برنامه هایی که در حال استفاده از اینترنت هستند را خواهید دید.

4 . نویز خط خود را بررسی کنید ،نویز خط شما یکی از مشکلات اصلی،کندی سرعت محسوب می شود. اما این نویز چیست و چگونه بفهمیم مشکل از خط ماست.

برای اینکه امکان اشکال یابی در خطوط پرسرعت وجود داشته باشد در همه مودمهای ADSL امکان تعیین شاخصهای نویز در خط تلفن ممکن است و می تواند به شما کمک شایانی در رفع اشکال نماید. مهمترین این معیارها SNR می باشد.در واقع شاخص SNR نشان می دهد که به چه میزان سیگنال مفید در مقایسه با سیگنال مزاحم یا نویز در سیستم تلفن شما وجود دارد.  SNR که مخفف Signal to Noise Ratio است معیاری است که میتواند خیلی به شما در تعیین ریشه کندی و قطعی کمک کند. این شاخص هم در دانلود و هم در اپلود اندازه گیری میشود که با دو مقدار  SNR Margin Downstream و  SNR Margin Upstream نمایش داده میشود که نشان دهنده وضعیت نویز در خطوط شماست.

مقدار SNR کمتر از 12 نشان دهنده مشکل جدی در نویز در خطوط است. مقدار بالاتر از 20 وضعیت رضایت بخش و مقدار بالاتر از 30 مقدار مناسب است. در واقع این شاخص هر چه بیشتر باشد بهتر است و نشان می دهد سیگنال مفید بیشتری داریم.

برای دیدن این مقادیر بسته به نوع مودم خود باید وارد پانل کنترلی آن شوید. ممکن است این پانل کاربری با آدرس http://192.168.1.1/ در مرورگر شما نمایش داده شود و یا مودم ADSL شما دارای یک برنامه جداگانه که در حین نصب درایور آن نصب میشود باشد. در هر حال با ورود به کنترل پانل مودم  و جستجو در آیتمهای مربوط به ADSL می توانید این مقادیر را پیدا کنید. در زیر چند نمونه را با هم می بینیم.

حالا اگر این مشکلات را دیدیم و مشکل قطعی هم داشتیم چه کنیم؟

1-ممکن است نویزگیر خط شما دچار مشکل باشد. در صورت امکان با یک نمونه دیگر چک کنید.

2-اگر در حین مکالمه با تلفن خود نیز صدای خر خر می شونید ممکن است سیمکشی تلفن خانه شما مشکل داشته باشد. اتصالان سیمها را چک کنید که تمیز و فاقد الودگی باشد. مطمئن شوید که برق فشار قوی از کنار خط تلفن عبور نکرده است. برق قوی اطراف خود میدان مغناطیسی پدید می آورد که بر روی خط تلفن اثر منفی دارد.

3-اگر همه موارد را مطمئن هستید باید خط شما توسط مخابرات کنترل شود. باما تماس  بگیرید (و با توضیح دادن مقادیر SNR و اینکه کنترل کافی را انجام داده اید)در کوتاهترین زمان مشکل شما بررسی می شود.

با تشکر:شرکت پردیس رایان جنوب

 

 

 

  • پردیس رایان جنوب

نظرات  (۷)

slm

yadetoon raft begin az kontor chek konid.......
سلام داداش

من مشکل نویز خط دارم سیم تلفن از حیاط تا خونه 20 متر اس و مستقیم میره تو مود واز تلفن استفاده نمیشه

میتونه مشکل اصلی نویز خط من طولانی بودن سیم باشه

راستی هیچ سیم برقی هم از کنارش رد نمیشه
سلام
من چند وقته بود که از نویزر استفاده نمی کردم ولی سرعت بازم خوب بود
اما چند روزه که سرعت خیلی پایین اومده .مشکل از کجاست؟

  • حسین جدیدی
  • با سلام و احترام ، برای دیدنمقدار  SNR در بالا فرمودید که "در زیر با هم چند نمونه را میبینیم "اما نمونه ای قرار نداده ا ید که ما یاد بگیریم دوست عزیز .
    یه علت کاهش سرعت اینه که از جعبه نویزر برای اتصال تلفن استفاده نمیشه و سیم تلفن رو مستقیم به پرز وصل میکنن. این کار رو متاسفانه نصاب های شرکتهای اینترنت پر سرعت هم دقت نمیکنن یا گاهی عمدا انجام میدن. امتحان کنین و تغییر سرعت رو ببینین. فقط یه سیم تلفن به پریز اصلی وصل کنین و یه سرش رو به جعبعه نویز گیر وصل کنین حالا طرف دیگر جعبه نویز گیر دو تا خروجی داره یکی برای مودم یکی برای تلفن. مودم و تلفن رو به این خروجی ها وصل کنین. مشکل حل میشه.
    لاسلام اون راهی که گفتید رو من انجام دادم هیچ برنامه ای مودم منو نشناخته یود و خیلی برام جالب بود ... اما بازم چند روزه سرعت اینترنتم  خیلی کنده قبلا خیلی خوب بود .....متشکرم
    سلام 
    سرعت اینترنتم خیلی پایینه چیکار کنم لطفا راهنماییم کنید
    ممنون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی